29 March 2011

Hariz Pilih Game Untuk PSP

Isnin, 28 Mac 2011.

Lebih kurang jam 8.00 malam kami bergegas ke Pasaraya Smart untuk berbelanja keperluan dapur. Hariz lazimnya akan tinggalkan permainan PSPnya bila di minta berbuat demikian. Tapi hari ini dia berkeras untuk bawa juga. Untuk tidak merosakkan suasana dan rancangan, kami beralah.

Setibanya di sana, sekali lagi kami minta dia tinggalkan permainan PSPnya di kereta. Bukan apa, takut-takut tertinggal. Bukannya murah. Sekali lagi berkeras nak bawa juga dan kami beralah. Bila tiba di persimpangan lorong yang arah ke kedai game, dia menunjukkan arah tersebut seraya berkata, "Ni... copy game eh. Midnight club...". Waduh... siap tahu game apa yang dia nak masukkan dalam PSPnya. Tapi kami tak terus ke kedai tu, sebaliknya nego dengan dia, akan pergi ke kedai tu selepas habis berbelanja. Alhamdulillah, persetujuan dua hala di terima :).

Selesai berbelanja terus ke kedai game tu dan cari game dia mahu. Nasib baiklah ada, kalau tak jenuh nak menjawab. Sambil menuggu game habis dimasukkan ke PSP, dia membelek-belek katalog game....macam dah biasa gayanya. Sayang, tak dapat nak snap gambar.

Jadi, terfikir dari mana dia belajar. Rupanya, dia nampak abangnya memasukkan game semasa di Giant Hypermarket beberapa hari sebelumnya. Yang menarik bagi aku ialah
  • dia tahu ada kedai game di Pasaraya Smart dan bawa set PSPnya untuk masukkan game yang diinginkan.
  • tahu secara tepat judul game yang diinginkan
  • sabar menunggu sementara game dimasukkan dalam suasana yang agak sibuk dan kelam kabut di kedai tu
 Ermm... lepas ni nak game apa pulaklah agaknya.