28 March 2010

Hariz Membeli Belah

Ahad, 28 Mar 2010.

Hari ini aku bersama isteri dan Hariz pergi berbelanja keperluan harian (macam biasa lepas dapat gaji...). Setelah berbelanja barang-barang dapur, singgahlah di Tesco sebab Hariz mahu pergi ke sana. Dia nak beli Cadberry Zip katanya. Bila dah masuk Tesco, kebetulan ada baju sesuai untuk abang Hariz (Haziq nama dia), kami pun pilih-pilih lah untuk beli. Ni part yang paling best. Hariz pun pilih baju gak, dia suka satu baju kemeja belang (berbutang) warna kebiruan, dia letak pada badannya untuk mengukur, tapi malang saiz tak ada yang padan la pulak. Negotiate dengan dia tukar baju kemeja yang lain, nasib baik dia nak. Amazingly, dia menujukkan skill membutang baju kemeja dengan baik tanpa masalah. Sebelum ini dia agak sukar untuk membutang baju dan cepat marah bila tak berjaya membutang baju.

So, itulah baju Hariz yang kita orang beli atas pilihan dia sendiri.