14 January 2010

Kesan Kuasa Di Tangan Yang Salah - Satu Contoh Kecil

14 Jan 2010.

Baru masuk minggu ke 2 persekolahan, sudah macam-macam cerita yang aku dapat. Ada saja cerita yang kurang enak pasal guru penyelaras yang problem tu. Aku takut aku berat sebelah pulak nanti. Tapi bila guru yang baru masuk itu sendiri (dia mengajar Hariz ketika ini) tak berani nak bersembang dengan aku & isteri - takut di lihat oleh guru penyelaras yang problem tu - itu agak membimbangkan.

Aku lihat ini sebagai satu contoh kecil kesan apabila kuasa pengurusan berada di tangan tangan yang salah. Hingga orang bawahannya rasa tidak selamat. Macam mana pun terlalu awal untuk membuat kesimpulan. Aku mahu lihat sejauh mana keadaan ini dalam 1-2 minggu ini.

Moralnya, sama-samalah kita bermuhasabah diri dan berdoa supaya tidak menjadi seperti golongan tersebut.

No comments:

Post a Comment