05 May 2011

Antara Dialog-Dialog Sejak Dua Minggu Ini

Khamis, 05 Mei 2011.

Assalammualaikum. Kali terakhir update blog pada 19 April 2011 lalu, rasa lama dah tak update :P... Macam le banyak visitor. Anyway, kali ini aku nak kongsi beberapa dialog yang menarik dalam situasi berbeza (masa & tempat), di mana pada aku ianya suatu pencapaian untuk Hariz.

Dialog 1
Hariz: Apa ni ayah? (sambil tunjuk gambar strawberi dalam buku)
Aku: Apa tu?
Hariz: Strawberi! Makan strawberi... nyam nyam nyam (sambil aski lakon makan)
Aku: Oo... Strawberi. Kat mana tu?
Hariz: Strawberi Park.
Aku: Strawberi Park kat mana?
Hariz: Cameron Highlands...
Aku: Oo... Cameron Highlands... Pergi Cameron Highlands naik apa?
Hariz: Cameron Highlands...
Aku: Pergi Cameron Highlands naik apa?
Hariz: Cameron Highlands... apa?
Aku: {ok, dia tak faham atau tak tahu nak jawab macam mana}... Pergi Cameron Highlands naik kereta...
Hariz: Naik kereta!
Aku: Pergi dengan siapa?
Hariz: Siapa...? {pause beberapa ketika} Emm... ayah, ibu, Haziq, Hariz!
Aku: Pandai la Hariz!
- tamat -


Dialog 2
Ayah: Hariz, pergi mandi. Nanti ayah nak keluar ni.
Hariz: Ayah, nak gi jalan ni!
Ayah: Ayah nak pergi Tiram, beli barang.
Hariz: Nak gi Tiram ni...
{tak juga bergerak ke bilik air}
Hariz: Saya mandi dulu la. Jap lagi keluar ni. (terus menuju ke bilik air dan mandi)
Hariz: Ibu... sini la. (minta dimandikan)
- tamat -

Dialog 3
Teacher Connie: What is this? (sambil tunjuk gambar ayam)
Hariz: Ayam!
Teacher Connie: Very good, ayam in english?
Hariz: Chicken!
Teacher Connie: Ayam in chinese?
Hariz: (menyebut sesuatu dengan gaya bunyi bahasa cina dan semua orang ketawa besar)
Teacher Connie: Good try, good try.
- tamat -

No comments:

Post a Comment